بازدید 19660
پاسخ دو مقام دولتی به نگرانی مردم در خصوص احتمال گرانی نان

پرداخت یارانه جدید بابت افزایش قیمت آرد صنف و صنعت/ مبلغ یارانه بیشتر از افزایش هزینه‌هاست/ کمافی السابق قیمت آرد نانوایی‌ها ثابت است/ هدف دولت از توزیع نان با کارت بانکی مخصوص در زنجان/ هر کیسه آرد یارانه ای، به قیمت ۶۰۰ هزار تومان قاچاق می‌شود

وزیر کشاورزی گفت: نان صنف و صنعت آزاد شده است و برای جبران آن دولت طی روز‌های آینده، با واریز مبلغی در قالب یارانه، این افزایش قیمت را هم جبران خواهد کرد. رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز گفت: هدف از طرح توزیع نان با کارت بانکی مخصوص در استان زنجان این است که یارانه مستقیم به مردم و مصرف کننده پرداخت شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷ 03 May 2022
پرداخت یارانه جدید بابت افزایش قیمت آرد صنف و صنعت/ مبلغ یارانه بیشتر از افزایش هزینه‌هاست/ کمافی السابق قیمت آرد نانوایی‌ها ثابت است/ هدف دولت از طرح توزیع نان با کارت بانکی مخصوص در استان زنجان
در پی تغییر قیمت آرد مورد استفاده واحد‌های نان فانتزی و افزایش قیمت محصولات تولیدی این واحدها، بسیاری از مردم تصور کردند قیمت نان در نانوایی‌ها نیز به نوعی آزاد شده و با افزایش قیمت همراه خواهد بود. اما مسئولان این حوزه، خبر‌ها مبنی بر افزایش قیمت نان سنتی را تکذیب کرده و گفتند: قیمت‌گذاری نان فانتزی رقابتی است. رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم نیز اظهار داشت: آرد واحد‌های نان فانتزی یکباره از هر کیسه ۶۷ هزار تومان به ۶۳۰ هزار تومان (نزدیک به ۱۰ برابر) در کنار سایر هزینه‌های تولید مانند دستمزد افزایش یافته است؛ بنابراین، قیمت محصول نهایی نیز افزایش می‌یابد.

اما نگرانی مردم در خصوص احتمال افزایش قیمت نان در نانوایی‌های سنتی همچنان ادامه داشت تا اینکه وزیر جهاد کشاورزی در این باره شفاف سازی کرد و از پرداخت اختلاف قیمت واقعی و یارانه‌ای گندم و آرد، به مردم خبر داد و گفت: مبلغ پرداختی بیشتر از میزان افزایش هزینه‌های مردم است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سیدجواد ساداتی نژاد در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: امروز دنیا به دلیل جنگ روسیه و اوکراین با بحران امنیت غذایی مواجه شده است.
 
وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد روغن و ۳۰ درصد غلات جهان را اوکراین و روسیه تولید می‌کنند، افزود: جنگ موجب بروز بحران در امنیت غذایی همه کشور‌ها شده و قیمت مواد غذایی در جهان بین ۳۴ تا ۶۰ درصد افزایش یافته که موجب جیره بندی در کشور‌های اروپایی شده است.

ساداتی نژاد با تاکید بر این که شرایط جدیدی در بحث امنیت غذایی جهان ایجاد شده است، گفت: ایران هم برای حفظ پایداری امنیت غذایی به علت قاچاق گسترده محصولات تولیدی با آرد، تصمیم به آزادسازی آرد برای مصارف صنعتی گرفته است.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه به دلیل پرداخت یارانه دولتی به گندم، قیمت جهانی با قیمت داخل ایران این محصول اختلاف زیادی داشت، افزود: در پی چالش بحران امنیت غذایی در جهان، این فاصله زیادتر شده است و اکنون شاهد قاچاق فزآینده‌ این محصول به خارج از مرز‌های ایران هستیم که باید جلوی آن گرفته شود.

کیسه آرد ۳۸ هزار تومانی، به قیمت ۶۰۰ هزار قاچاق می‌شود

 
ساداتی‌نژاد افزود: یک کیسه آرد ۵۰ کیلویی در ایران ۳۸ هزار تومان، اما در برخی کشور‌های همسایه ایران بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و لذا با این اختلاف قیمت زیاد، جلوگیری فیزیکی از قاچاق خیلی میسر نیست.

وی در ادامه گفت: براساس قانون بودجه دولت باید نظام توزیع یارانه‌ها را تغییر دهد و برای همین دولت قصد دارد یارانه مستقیم به مردم بدهد.
 
پرداخت یارانه جدید بابت افزایش قیمت آرد صنف و صنعت/ مبلغ یارانه بیشتر از افزایش هزینه‌هاست/ کمافی السابق قیمت آرد نانوایی‌ها ثابت است/ هدف دولت از طرح توزیع نان با کارت بانکی مخصوص در استان زنجان


پرداخت یارانه جدید بابت افزایش قیمت آرد

 
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که قیمت نان در نانوایی‌ها هیچ تغییری نکرده است، گفت: نرخ نان صنف و صنعت باهدف جلوگیری از قاچاق، به قیمت آزاد ۱۲ هزار تومان محاسبه شده است و برای جبران آن طی روز‌های آینده دولت با واریز مبلغی در قالب یارانه، این افزایش قیمت را جبران می‌کند و واریزی مستقیم دولت به مردم بیشتر از هزینه ناشی از افزایش نرخ گندم است.

تامین ۳ میلیون تن کسری گندم در کشور همسایه با قاچاق از ایران

 
وی از کمبود شدید گندم در یکی از کشور‌های همسایه نیز خبر داد و گفت: این کشور قصد دارد حدود ۳ میلیون تن کسری گندم را با قاچاق از ایران، تامین کند و لذا ما باید با هشیاری از منافع ملی خود صیانت کنیم. این تصمیم هرچند سخت است،  جلوی فساد را خواهد گرفت و با پرداخت یارانه مستقیم به مردم، هزینه تحمیل‌شده جبران خواهد شد.

وزیر جهاد کشاوری بابیان اینکه درحال حاضر هیچ کمبودی در اقلامی مانند ماکارونی یا غلات و نهاده‌های دامی و روغنی در کشور نیست، افزود: اکنون کشت در اوکراین انجام نمی‌شود و سال آینده نیز بحران جهانی غلات در دنیا ادامه خواهد داشت.

ساداتی نژاد در پایان با اعلام اینکه برای مقابله با این بحران جهانی، تدبیر ویژه‌ای لازم بود، افزود: به رغم همه سختی ها، دولت از پایان سال گذشته، تمهیدات لازم را با تأمین ارز لازم اندیشید که ما فراوانی داشته باشیم.

کمافی السابق قیمت آرد نانوایی‌ها ثابت است

 
مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این که پس از تصمیم دولت برای گرانی آرد صنف و صنعت، برخی آن را مقدمه‌ای برای حذف ارز ترجیحی قلمداد کردند، گفت: برای نانوایی‌هایی که نان مردم را تهیه می‌کنند، هیچ تغییری در قیمت آرد داده نشده است و همچون گذشته قیمت آرد نانوایی‌ها ثابت است. این افزایش اخیر قیمت برای بخش صنف و صنعت بوده که هیچ قیمت‌گذاری‌ روی کالا‌های آن نمی‌شده است.

وی درباره فرجام ارز ۴۲۰۰ در سال‌جاری هم گفت: اگر بخواهیم طبق قانون بودجه سال گذشته حرکت کنیم، باید حدود ۲۰ میلیارد دلار برای تأمین نهاده، کالا‌های اساسی و دارو ارز داشته باشیم. در بودجه امسال ۲۵۰ هزار میلیارد تومان منابع ریالی برای این امر در نظر گرفته شده که معادل نیمی از منابع دلاری سال گذشته، یعنی حدود ۱۰ میلیارد دلار است.

بیشتر بخوانید:
پرداخت یارانه جدید بابت افزایش قیمت آرد صنف و صنعت/ مبلغ یارانه بیشتر از افزایش هزینه‌هاست/ کمافی السابق قیمت آرد نانوایی‌ها ثابت است/ هدف دولت از طرح توزیع نان با کارت بانکی مخصوص در استان زنجان
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: بنابراین، شما نمی‌توانید با منابع ۱۰ میلیارد دلاری، تعهد ۲۰ میلیارد دلاری را انجام دهید؛ پس قاعدتاً باید سیاستی را در پیش گرفت که اولاً با این ارز ۱۰ میلیارد دلار بتوانید مدیریت و در ثانی، آن چیزی که بیشترین نفع را به مردم می‌رساند و عادلانه است را اجرا کنید. این همان واقعیتی است که در برنامه دولت وجود دارد و مطالعات آن نیز در حال انجام است تا حتماً در زمانی که لازم شد اجرایی شود، به مردم اطلاع‌رسانی صورت گیرد. فعلاً برای تغییر در نوع بازپرداخت یارانه‌ها هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

هدف دولت از طرح توزیع نان با کارت بانکی مخصوص در استان زنجان

 
میرکاظمی درباره طرح توزیع نان با کارت بانکی مخصوص در استان زنجان هم بیان کرد: این تنها یک نمونه است و هدف از آن هم این است که یارانه مستقیم به مردم و مصرف کننده پرداخت شود و دیگر دست دلالان و واسطه‌ها نرود، چون همه مردم می‌دانند که اثربخشی شیوه فعلی این یارانه‌ها چگونه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: از سوی دیگر، این مسأله باعث خواهد شد تا ظرفیت‌های دیگر کشور هم فعال شده و فضایی برای اشتغال ایجاد شود، زیرا ما اکنون فضای زیادی برای صادرات آرد داریم و کشور‌های همسایه ما هم نیاز زیادی به آرد دارند که ما در این مورد مازاد ظرفیت داریم؛ یا درباره گندم، همسایگان شمالی ما گندم دارند که می‌توانیم آن گندم‌ها را در داخل به آرد تبدیل کرده و به همه کشور‌های منطقه صادر کنیم، اما چون اکنون این فرایند یارانه‌ای است، قاچاق می‌شود و کشور نمی‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

وی تاکید کرد: اگر این اصلاحات قیمتی صورت بگیرد و پرداخت یارانه، نه حذف یارانه، بلکه پرداخت یارانه مستقیم به خود مردم انجام شود، بسیاری از این ظرفیت‌ها برای کشور فعال خواهد شد.

میرکاظمی گفت: ما یارانه‌ها را حذف نمی‌کنیم، بلکه آن را بهینه بازتوزیع‌ یا به عبارت بهتر، آن‌ها را اثربخش می‌کنیم، یعنی از حالتی که طی آن یارانه‌ها به شبکه‌های غیراثربخش‌ می‌رود و به دست مردم نمی‌رسد، این فرایند را اصلاح می‌کنیم تا یارانه‌ها را مستقیم به دست مردم برسانیم. اما همین‌جا بار دیگر تأکید کنم که درباره نان، تا امروز هیچ تغییری در قیمت آرد نانوایی‌ها صورت نگرفته است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۶۶
مبلغ ناچیزی معادل کمتر از 5 در عایدی که ناشی از گرانی گندم که عایت دولت می‌شود به قشر محدود ی از جامعه داده می‌شود و مابقی ملت هیچ و در بوق و کرنا که یارانه نان به ملت می‌دهیم.
ميخوان قيمت نان روببرن بالادارن آماده ميكنن تاباهاش كناربياييم.!
ترخدا مراقب قیمت نان باشید این دیگه خودرو نیست ها
باز هم مثل دفعات قبل بهانه

به جای جلوگیری از قاچاق میگن چون کشور همسایه گرونتره ماه هم باید گرون کنیم تا قاچاق نشه.

عجب
در واقع نشانه های قحطی دارد نمایان می شود.
یک کیسه آرد ۵۰ کیلویی در ایران ۳۸ هزار تومان، اما در برخی کشور‌های همسایه ایران بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.
حقوق در آن طرف مرزها جداقل 600 دلار است. اینحا 200 دلار هم نمیشه.
کار درستی است. مردم اگر توقع بهبود وضعیت اقتصادی دارند این یکی از گام هاست.
هر یارانه ای باید ثبت شود هر یارانه ای باید با کارت توزیع شود هم عادلانه است و هم جلوی احتکار و در نتیجه کمبود آن می گیرد. وضعت روغن را ببینید
این قول یارانه دادن در این مورد و بسیاری موارد دیگر همان وعده سر خرمن است و گفتن بزک نمیر بهار میاد.
انشاالهه که با همدلی تمام مسئولان دلسوز ، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیز حل خواهد شد
هر ادا و اصول و بازی دارید سر این ملت بیچاره در بیارید اما بترسید از روزی که ...............
مملکت را دست بچه 3 ساله بدهند از این بهتر اداره می کند. آقایان در ونزوئلا شعار مرگ بر این کشور و آن کشور سر می دهند، هزینه اش را مردم فقیر ایران می دهند.
خوب پشت سر هم تو اقتصاد گند بالا میاریم..اینم روش
همه که یارانه نمی گیرند. هر چه فشار است را بر سر طبقه متوسط وارد میکنند که بار عمده کارهای اساسی کشور را بدوش میکشد. این ظلم در نظامی که مدعی عدالت است باید تا کجا ادامه پیدا کند.
هی گفتند دولت روحانی از گران کردن ارز تامین مالی می کند. خوب اتین دولت که از نان مردم دارد تغذیه می کند.
هی گفتند دولت روحانی از گران کردن ارز تامین مالی می کند. خوب اتین دولت که از نان مردم دارد تغذیه می کند.
اگر با جنگ روسیه در دنیا قحطی می آید چرا از متجاوز حمایت کردید و گفتید این مقدمه نظم جدید است؟
اگر پولی در بساط دولت نمانده چرا در مذاکرات برجامی فلج شده اند؟
سوالا های مردم را جواب دهید.
جوری کشور رو اداره میکنید که فقط به نفع خودتان باشد.
چیزی که مسلمه اینه که روز به روز طناب رو به گردن مردم تنگتر میکنید و با صغری کبری کردن هم به دنبال ماستمالی هستید.
به نظرم حالا که استارت کار رو زدید با همین روش ادامه بدید و برای همه کالا ها هم اعمال کنید. و به طبع آن حقوق و درآمد مردم رو نیز جهانی و بر حسب دلار پرداخت کنید. اتومبیل رو هم به قیمت جهانی مردم بتونن بخرن. با پرداخت یارانه به جایی نمی رسید. چونکه کسی که کار نمی کنه و یارانه می گیره به اندازه معلم و کارمند و کارگر درآمد یارانه خواهد داشت و کار کردن به صرفه نخواهد بود. از ما گفتن
خدا ازتون نگذره
آقای وزیر باسواد چگونه می توان سه میلیون تن گندم را قاچاق کرد چرا حرف نسنجیده می زنی
مردم تو این مملکت خار شدن
چرا شما با پول گدایی یارانه زندگی نکنید؟ چرا هزینه تصمیمات غلط شما بی فکرا رو همه اش مردم بدن؟ چرا دستتونو از روی گلوی مردم برنمی دارید؟!
اول ممکنه به همه یارانه نان بدهند بعد کم کم زیرش میزنند و مردم میمانند با نان گران
اگرقیمت آرددرکشورهای همسایه بیشتراست دلیل براین نیست که قیمت آرددردرکشورماارزان است بلکه علت آنستکه ارزش پول ما بسیارناچیزاست و درآمدهای مابه نسبت ارزش پولمان
است اگربرفرض آردازکشورمابخارج ازکشورقاچاق میشود بایستی دولت ماآنقدرقدرت داشته باشدکه دمارازروزگارقاچاقچی
آرد درآوردکه هیچکس هوس قاچاق قوت غالب مردم را بخارج ازکشورنکند نه اینکه نان واردرا گران کند که برای قاچاقچی ازخدابیخبرصرف نکند یعنی بادفع مفسد به افسد نان راگران کنند ودمارازروزگارمردم درآورندبجای قاچاقچی وحامیانش
یادمان باشدتمام کشورهای دنیابرای خوراک مردم بخصوص نان یارانه بالائی میپردازندبدون منت ونه برای دهک خاصی بلکه برای همه تازگی هامدشده هرجنسی راگران میشود میگویند برای جلوگیری ازقاچاق آن جنس گران شده واین شبهه برای همه پیش میآید که مگردولت محترم واقعاًنمیتواندجلوقاچاقچی ها رابگیردباورش بسیارسخت است
چرا صورت مسئله را پاک می کنید بیایند اگر بلدند دلار را ببرند پایین تا دیگه قاچاق نشود اگر هم بلد نیستند بروند کسی که بلد هست بیاید .
اولا چنینین چیزی وجود ندارد اگر قرار بود اتفاق بیافتد از مرز غربی قاچاق می شد که عملا وجود ندارد در ثانی برای اینکه نمی توانید جلوی چند قاچاقچی را بگیرید ( نیروهای نظامی و انتظامی در مورد مشابه چنین ادعایی صدر در صد جلوی قاچاقچیان موفق بوده اند پس چنین امری عملا یا وجود ندارد یا قابل چشم پوشی بوده و بعنوان بهانه مطرح هست )باید کل کشور و خانواده ها و مردم تاوانش را پس بدهند.
یارانه ی آرد هم مثل یارانه ی سوخت احمدی نژاد خواهد بود 30 هزار تومن و ثابت تا صور اسرافیل
لعنت به روسیه وکمونیست که فقظ حاصل زندگیشون بدبختی ومرگ برای جهانیان است
سید محرومان در حال ریشه کن کردن فقرا و طبقه متوسط
عزیزم بنزین از قلم افتاده به فکری هم برای قیمت بنزین بکنید!!!
یه بهانه ای بیارید که ما باور کنیم بعد افزایش بدید!!!
اتباع بیگانه را با اردنگی بندازید بیرون تا قاچاق نشود
چرا شعر میگی مردک؟ کشور های همسایه یا عراق و افغانستان هستند که خرجشون رو ما میدیم اون یکی ها هم وضعشون از ما خیلی بهتره. کجا قاچاق میشه؟
جلوگیری فیزیکی از قاچاق ممکن نیست ! یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟
صورت مسئله را با انواع گرانی ها پاک نکنید.

ایران بخاطر تحریم ،درآمد ندارد و مشکل اقتصاد ریشه ای دارد. مسئله

راه حل: رفع تحریم ها با توافق برجام یا مصالحه با کشورها.
فروش نفت و آوردن سرمایه های خارجی برای زیرساخت ها.


مشکل استراتژیک کشور: فقدان تولید ثروت غیر از فروش منابع خام.
خشکسالی و توهم حاکمان
چنان قیمت ها را با خارج از ایران مقایسه می کنند که انگار ما معادل بالاترین حقوق های دنیا را داریم ولی دولت داره لطف می کنه و قیمت ها را پایین نگه می داره تا آب توی دلمان تکان نخورد
تمام این صغری،کبری چیدنها فقط توجیهی برای گران کردن است.حجم عظیم بودجه کشور صرف هزینه های جاری میشود از طرفی تنها کالای صادراتی،یعنی نفت به سختی فروش میرود تمام اینها باعث کسری بودجه میگردد،بهترین روش گران کردن کالا و خدمات است،یا به عبارت ساده تر تورم و سهیم کردن مردم در اثرات مخرب سو مدیریت ۳ قوه در ایجاد این هرج و مرج مالی،اقتصادی،سیاسی....
هر چیزی را گران می کنند تقصیر را می اندازند به قاچاق یا رانت خواری و...
قرار بود دولت رئیسی دولت ارزانی باشد در عوض دولت سونامی گرانی شد
چرا دوات به جای بستن تعرفه 500 درصدی بر روی آرد صادراتی برعکس عمل کرده و در داخل کشور موج تورمی ایجاد می کند؟
دولت می تواند با بستن تعرفه فوق سنگین بر محصولات صادراتی قیمت تمام شده صادرات را به گونه ای افزایش دهد که صاردات کالا بدون صرفه اقتصادی شود و از طرف دیگر در داخل کشور تورم و کمبود هم ایجاد نشود
خدا به داد مردم برسه
صد رحمت به روحانی اونکه رو جمعه فهمید بنزین گرون شده ولی آقای رئیسی هنوز نفهمیده قوت غالب مردم گرون شده وهنوز خوابه
انقدر یارانه های غیرمستقیم و پنهان زیاد شده که ممکنه خیلی وقتها صادرات برخی اجناس به زیان کشور باشه چون هزینه جنس صادراتی بیشتر از هزینه واقعی تولید جنسه اگر یارانه پنهان رو هم درنظر بگیریم.
يك احتمال، کاهش پخت در نانوایی ها و فروش آرد به قیمت آزاد در بخش صنف و صنعت می باشد.... اقدام سودجویانه ای که سیستم فشل و ضعیف نظارتی فعلی (که کمترین اثر را در کنترل کیفیت پخت نان دارد) قادر به جلوگیری از آن نخواهد بود...
حقوق 10 درصد افزایش درصورتی کهدرمان 19 درصد حملونقل 30 درصد قیمت کالاها بالای 20 درصد گران شده اند
چون از جیب مردم پرداخت می شود افزایش یافته است بعد شعار این دولت مبارزه با فقر است
اگر راست میگویند عرضه داشته باشند جلو قاچاق را بگیرند
یک ریال یارانه =صد ریال افزایش گرانی# عجیب است دولتمردان نمی فهمند وشاید دنبال ایجاد نارضایتی هستند مدت هاست انگار همه چیز رها شده است!؟!؟
حقوق ها را مطابق با افزایش درصدها زیاد کنند تا فشار به قشر کارمند نیاید
صد رحمت به دولت روحانی
بهترین روش توزیع کارت نان اعم از صنعتی وسنتی بین تمامی افراد جامعه به سرپرستان خانوار است
یارانه بخوره سرتون
دست از سر مردم بردارین
یعنی چقدر زود روحانی فلک زده رو رو سفید کردید
خدا بداد ملت برسه با این پت و مت ها!
حماقت تان قابل وصف نیست!
مگه مشکل فق طنان ستنیه؟!
چیزیای دیگه با با آرد درست میشن که قیمتشون سر به فلک می کشه و کمتر کسی قادر به خرید اونها خواهد بود مانند شیرینی و غیره چی میشن؟!
سر بتزین هم همین رو گفتید، مسئله اینه که گیریم این طرح خوب و حق باشه! ما به مجری هاش اعتماد نداریم!
شما که بهانه تون قاچاق که خودتون علملش بودید و هستید شماها انتظار دارید با بی ارزش کردن پول ملی قاچاقا کالایی صورت نگیره
گفتن نان سهمیه میشه هر کس بیشتر نان بخوره باید پول آزاد آرد بدهد چون ثروت مندان بیشتر نان میخورن
گفته باشم داریم میشیم یمن لنگ گران میشه
طوری میگویند یارانه جدید انگار میخواهند به فردایرانی 1میلیون تومن بدهند یارانه معیشتی ویارانه بنزین واحیرایارانه نان جمعا به 100تومن نمیرسد
اولا کیسه آرد 40کیلو است نه که 50کیلو دوما تمامی این مشکلات از بی برنامگی وعدم اشراف بر مسائل است از اول اختصاص یارانه بر آرد وسایر اقلام اشتباه وباعث سو استفاده عدهای خاص شد وحالا مهار این مشکل با اما واگر وگران کردن آرد ونان با چنین بهانه ای شوک دیگری بر اقلام مرتبط با آرد وموج جدید گرانی افسار گسیخته خواهد شد که مشکلات جدیدی به مشکلات مردم اضافه خواهد نمود و ماکارونی از این جهت پیشتاز گرانیها شد وادامه این روند گرانی سرسام آوری بدنبال خواهددداشت به نظر بنده در بحث قطع کردن یارانه آرد ونان باید این مسئله دریک دوره چند ساله انجام میشد که شوک زیادی به بازار وارد نشود
کدام قاچاق؟ صدها هزار تن آرد، میلیون ها لیتر بنزین، صدها هزار رأس دام و …. را چگونه می توان قاچاق کرد؟ مگر در جیب جا می شوند؟ که حتی اگر هم بشوند در ایست و بازرسی مرزی به آسانی کشف می شوند. هر تریلی ۱۸ چرخ ۳۰ تن می تواند بار حمل کند. یعنی دهها هزار تریلی ۱۸ چرخ یا صدهزار نیسان وانت به قاچاق آرد مشغولند و هیچ کس آنها را نمی بیند! همانگونه که در ایران قاچاق به ضرر تولیدکنندگان و واردکنندگان قانونی کالاها است، در کشورهای همسایه هم مهم‌ترین دشمن قاچاقچیان خود تجار و تولیدکنندگان و توزیع کنندگان این کشورها هستند و اینگونه نیست که به راحتی بتوان کالاهای قاچاق شده از ایران را به فروش رساند آنهم در مقیاس میلیون ها لیتر و صدها هزار تن وزن! فرضا" شما یک اماراتی، عراقی یا آذربایجانی یا پاکستانی یا ... آیا حاضر هستید بنزین قاچاق در خودروی چند هزار دلاری خود بریزید وقتی نمی دانید کیفیت آن چیست؟ آیا چیزی با آن قاطی شده است؟ معمولی است یا سوپر؟ اینهمه مردم هر سال برای زیارت و یا سیاحت به عراق و ترکیه و ارمنستان و امارات ... می روند. آیا تاکنون مکان فروش بنزین و آرد و گوشت ... قاچاق ایران را دیده اند؟ به ویژه مواد غذایی مانند آرد و گوشت و ... که در همه کشورها تحت نظارت بهداشتی مراجع مختلفی قرار دارند! لااقل یک چیزی را بهانه کنید که به عقل جور درآید.
بخدا دیگه خسته شدیم هر روز یه داستان داریم!!!!!!!
کلاف سر در گم
ترفند جدید گرانی آرد قاچاق می شود , روغن قاچاق می شود , گوشت قاچاق می شود و ....... حتی اگر راست باشد باید کیلومتر ها صف کامیون تریلی وتانکر در مرز ها باشد این همه کالا را که ساک و چمدان نمی برند پس خودتان می خواهید که برود
آقایون میگن ارد داره قاچاق میشه از اینور کیسه ای ۳۶ تومن میخرن میبرن اونور ۶۰۰ میفروشن.
اگه واقعا مرزا ولن و هرکسی هرکار بخواد میکنه چطور کالایی که اونور ارزونه اینور قاچاق نمیشه؟ مثل خودرو که دارن ۴ یا ۵ برابر قیمت تو این مملکت میفروشن به ملت؟
رئیسی قطحی آورده واسمون دس بزنید
بسیار عالیه. قیمتها باید آزاد سازی بشوند. سوخت هم باید آزاد بشود. تنها راه برای کنترل فشار بر مردم نیز تغییر سیاست خرجی هست تا تحریمها برداشته شود.
فرمودند به کدملی یارانه میدهند. اولا خرجی خانه معمولا دست زن خانه یا یک نفر است. ثانیا به بهانه دهک بندی اکثریت قریب به اتفاق مردم محروم خواهند ماند
از نظر شما برای جلوگیری از قاچاق باید قیمت ها را به سطح جهانی رساند...خب باشه همه را به سطح جهانی برسانید..‌درامد مردم هم به سطح جهانی برسانید....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم